گروه صنعتی رابین متال
شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / خاک روی / فروش خاک معدنی روی اکسیدی یزد

فروش خاک معدنی روی اکسیدی یزد

فروش خاک معدنی روی اکسیدی یزد را در بازار بزرگ و عمده آن به راحتی و در زمان اندک می توانید انجام دهید. مرغوبیت و خالص بودن محصول شما را در این امر بسیار یاری خواهد کرد.

خرید و فروش خاک معدنی روی اکسیدی در استان یزد به یکی از معاملات اقتصادی و تجاری مرسوم تبدیل گشته است زیرا که از قیمت و کیفیت عالی برخوردار است. تمامی معاملات در مرکز خرید و فروش اصلی آن به کمک مشاوران اقتصادی بازار کشور انجام می شود. سرعت و دقت از خصوصیات این معاملات به شمار می رود.

خرید خاک روی و همچنین فروش آن به صورت عمده و جزئی صورت می پذیرد. اما پیش از بحث پیرامون خرید و فروش خاک معدنی، بیایید کمی بیشتر درباره کاربرد خاک روی، استخراج و فواید آن بدانیم.

فروش خاک معدنی روی اکسیدی یزد

استخراج خاک معدنی روی

استخراج خاک معدنی رویاستخراج خاک روی پروسه ای ست که طی آن این خاک معدنی از زمین بیرون آورده شده و به کارخانجات مختلف منتقل می شود.

معادن روی در شکل های مختلفی وجود دارند. نزدیک به هشتاد درصد این معادن زیرزمینی می باشند. برای استخراج روی های موجود در این معادن نیاز به حفاری های عمیق و ایجاد تونل و فراهم نمودن سیستمهای مورد نیاز انتقال آن ها به سطح زمین می باشد. هشت درصد از معادن موجود در برداشت خاک روی به شکل رو باز می باشند. بی شک تفاوتهایی بین نحوه استخراج از معادن رو باز و زیرزمینی وجود دارد که در این مقاله مجال پرداختن به آن ها نیست.

بقیه معادن روی شامل ترکیبی از هر دوی این نوع معادن می باشند.

حجم روی قابل استخراج به تناسب وجود تعداد هر کدام از این معادن در آن نوع قابل پیش بینی ست. به طوری که شصت و چهار درصد از فلز روی موجود از معادن زیرزمینی، دوازده درصد آن از معادن رو باز و مابقی از معادن ترکیبی حاصل می شود.

روی از معدود فلزاتی ست که مستقیماً از خاک تولید می شود. این خاک طی مراحل مختلفی تصفیه شده و روی خالص از آن استخراج می شود. خردایش خاک معدنی یکی از این مراحل می باشد. پس از این مرحله جداسازی دیگر فلزهای موجود در خاک صورت می پذیرد. کنسانتره رویی که قرار بر استخراج این محصول از آن است غالباً حاوی درصدی سرب، مس و همچنین آهن می باشد.

فرآیند ابتدایی در فراوری فلز روی از خاک آن مرحله ای ست که به آن در اصطلاح تغلیظ خاک گفته می شود. این مرحله معمولاً در همان محل استخراج انجام می شود تا از حمل مقدار بیش از اندازه و بالا رفتن هزینه پیشگیری شود.

به طور میانگین سالیانه به میزان دوازده میلیون تن در دنیا روی استخراج می شود. بالغ بر نیمی از این میزان در گالوانیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد. بخشی از آن به صنعت ریخته گری اختصاص داده می شود. همچنین از فلز روی در تولید برنج و برنز نیز استفاده می شود.

البته استخراج این فلز از معادن حدود هفتاد و پنج درصد از روی مورد استفاده در جهان را پوشش می دهد و بقیه روی مورد نیاز از بازیافت آن به دست می آید. میزان بازیافت روی مدام در حال بالا رفتن است. بالا بودن نقش بازیافت در فراهم شدن این فلز میزان بالای جمع آوری محصولات روی پس از مصرف آنهاست.

عیار های مختلف خاک معدنی روی

عیار های مختلف خاک معدنی رویروی یک فلز مات و سفید مایل به آبی است. این فلز در دماهای معمولی شکننده و کریستالی است. اما با گرم شدن و در دمای بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد، قابل انعطاف و نرم می باشد. این فلز نسبتاً واکنشی است که با اکسیژن و سایر غیر فلزات ترکیب می شود و با اسیدهای رقیق برای انتشار هیدروژن واکنش نشان می دهد.

روی عنصری می باشد که در جدول تناوبی با حروف اختصاری Zn نمایش داده می شود. از لحاظ جایگاه فراوانی این عنصر ۲۳مین عنصر در پوسته زمین است. به طور طبیعی در همه خاک ها به میزان ۱۰ تا ۱۰۰ گرم روی وجود دارد.

انواع خاک روی بر اساس عیار روی و با توجه به دیگر عناصر موجود در آنها دسته بندی می شوند. انتخاب خاک مناسب برای اهداف گوناگون وابستگی ویژه ای به عیار روی موجود در آن دارد.

از خاک روی در عرصه های مختلفی استفاده می شود که در بخش بعد به طور مفصل پیرامون آنها بحث خواهیم کرد.

ناخالصی های فراوانی همچون آهن، منگنز، مس، کادمیوم و … در خاک روی وجود دارند. همان طور که اشاره شد میزان وجود این عناصر نیز یکی از فاکتورهای تعیین کننده خلوص یا عدم خلوص خاک روی می باشد.

از منظر درصد خلوص خاک روی به سه دسته کم عیار، عیار متوسط و پر عیار تقسیم می شود. چنانچه بین هفت تا دوازده روی در خاک موجود باشد آن را در دسته کم عیار قرار می دهیم. وجود درصد بین دوازده تا هجده درصد خاک مورد نظر را به عنوان خاک روی با عیار متوسط معرفی می کند. خاک پر عیار نیز به خاکی گفته می شود که درصد خلوص آن بالاتر از هجده درصد باشد.

کاربرد های خاک معدنی روی اکسیدی

کاربرد های خاک معدنی روی اکسیدیکاربردهای فراوانی این روزها برای فلز روی می توان برشمرد. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و صنعت این مصرف و موارد استفاده حتی در حال افزایش یافتن است.

از فلز روی در صنایع ساختمانی استفاده می شود. همچنین از مصرف خوراکی به عنوان یکی از زمینه های مطرح استفاده از این فلز می توان نام برد.

روی یک ماده مغذی اساسی برای زندگی گیاهان است. در حالی که برخی از خاکها می توانند مقادیر کافی محصولات زراعی را تأمین کنند و حاصل خیزی بالایی را از خود نشان می دهند، اما افزودن کود روی برای برخی از خاک ها لازم است. به عنوان مثال در تولید و پرورش محصولاتی همچون ذرت، ذرت شیرین و لوبیا استفاده از این کود توصیه می شود.

تحقیقات فراوانی پیرامون تاثیر این ماده مغذی شده اند که در ادامه نتایج برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

روی به طور طبیعی از سنگ و خاک استخراج می شود. مقدار روی موجود در خاک بستگی به مواد اولیه آن خاک دارد. خاک های شنی و خاکهایی که به بسیاری در طبیعت (تحت بارشهای فراوان و جریان آب) شسته شده اند، عموماً از روی کمتری برخوردارند. خاک های معدنی با ماده آلی کم خاک نیز کمبود روی را نشان می دهند. در مقابل، خاک های به وجود آمده از سنگ های آذرین درصد روی بیشتری دارند. گیاهان روی را به عنوان فرم یونی دو ظرفیتی و کلسیلیت روی می گیرند.

روی یکی از اجزای مهم آنزیم های مختلف است که وظیفه پیش بردن بسیاری از واکنش های متابولیکی را در همه محصولات زراعی بر عهده دارد. در صورت عدم وجود آنزیم های خاصی در بافت گیاه رشد و نمو آن متوقف خواهد شد. برای مثال در گیاهانی که دچار کمبود روی هستند سطح کربوهیدرات ، پروتئین و تشکیل کلروفیل بسیار پایین است. بنابراین برای رشد بهینه و سرعت رشد حداکثری، گیاهان به یک منبع مداوم و مداوم روی نیاز دارد.

علاوه بر کمک ویژه روی در رشد گیاهان، این ماده عمدتاً برای گالوانیزه آهن استفاده می شود. بیش از پنجاه درصد روی فلزی وارد فولاد گالوانیزه می شود. اما در تهیه آلیاژهای خاصی نیز حائز اهمیت است.

همچنین روی در ساخت قطب منفی در بعضی از باتری های الکتریکی و سقف و ناودانها در ساخت و ساز ساختمانها استفاده می شود.

مرکز خرید و فروش خاک معدنی اکسیدی یزذ

مرکز خرید و فروش خاک معدنی اکسیدی یزذاکسید روی به عنوان یک رنگدانه سفید در آبرنگها یا رنگها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از روی به عنوان یک فعال کننده در صنعت لاستیک استفاده می شود. از موارد دیگری که می توان برای کاربرد این عنصر برشمرد تولید مواد آرایشی می باشد. همچنین در تولید کاغذدیواری های، جوهر چاپ و … از اکسید روی استفاده می شود.
نکته جالب توجه وجود قرص های درمانی فلز روی می باشد. این قرصها حاوی درصدهای متخلفی از این فلز می باشند. اعتقاد بر این است که روی دارای خواص آنتی اکسیدانی است. لذا استفاده از قرص روی سبب پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود و ماهیچه های بدن محافظت می کند.

در راستای خرید و فروش خاکهای معدنی مراکز مختلفی فعالیت دارند. این مراکز با خرید خاک های معدنی اکسیدی از استخراج کنندگان آنها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهند. خاک روی اکسیدی همچون دیگر انواع این خاک از محصولات در حال فروش در این بازار می باشد.

آیا خریدار و یا فروشنده انواع خاک معدنی هستید؟ آیا می دانید چطور می توان اقدام به تهیه خاک معدنی اکسیدی نمود؟ قیمت انواع متخلف این محصول چه مقدار است؟ برای فروش محصولاتان با قیمتی مناسب باید به چه مواردی توجه نمود؟

برای تهیه انواع خاک معدنی اکسیدی استان یزد می توانید به این مرکز مراجعه نموده و یا با تماس از روشهای معرفی شده اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

خاک معدنی سرب و روی با قیمتی استثنایی در مراکز تولید

خاک معدنی سرب و روی با قیمتی استثنایی در مراکز تولید به فروش می رود. خریداران برای خرید این محصولات با تخفیف های عالی، به سایت های فروش آنلاین مراجعه و محصول مو