گروه صنعتی رابین متال
شنبه , اسفند ۲۶ ۱۴۰۲
خانه / شمش سرب / مرکز خرید نقدی شمش سرب کارگاهی اراک

مرکز خرید نقدی شمش سرب کارگاهی اراک

شمش سرب کارگاهی اراک در مرکز خرید نقدی این استان با تنوع خوبی تولید شده و در بازار عرضه می گردد. این نمونه از شمش در بازار با قیمتی متعادل و متعارف مورد معامله خریداران کلی و جزیی قرار می گیرد.

بهره گیری از فلز سرب در بسیاری از زمینه ها، می تواند بسیار سودمند باشد و به تولیدات بهتر و کامل تر منجر گردد.

در مطالب پیشین تا حدی به موارد کاربرد این فلز اشاره شد و به خوبی می توان پی به این موضوع برد که بدون این فلز بخش عظیمی از اقتصاد کشور و حتی دنیا فلج خواهد شد.

شمش سرب کارگاهی اراک از دیگر مدل های این فلز بوده که در جهت تولیدات مختلف و قطعه سازی مورد کاربرد قرار می گیرد.

در مرکز خرید نقدی استان اراک، تنوع بالایی از شمش های فلز به نمایش گذاشته شده که کارشناسان مربوطه به درستی به خریداران، روش بکارگیری و استفاده را نشان می دهند.

عنصر فلزی سرب یکی از سنگهای معدنی پر کاربرد در طبیعت است که در صنایع مختلف از جمله عایق سازی، شیشه، لاستیک سازی، باطری سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ معدنی سرب پس از استخراج از معدن، نیاز به تصفیه شدن دارد، بنابراین پس از طی مراحلی استخراج سرب و حذف مواد اضافی از خاک معدنی حاوی سرب صورت می گیرد و سرب خالص به شکل شمش سرب آماده سازی می شود.

سرب ماده ای است که در طبیعت خود نرم است و قابلیت انعطاف آن بالا است. به همین منظور آن را با فلزات دیگر ترکیب می کنند و به این ترکیبات آلیاژ می گویند. 

خرید و فروش شمش سرب علاوه بر روش طبیعی و استخراج از معدن، از طریق بازیافت سرب هم انجام می گیرد و از این فرآیند بازیافت، شمش سرب کارگاهی به دست می آید. قصد داریم در این مطلب در زمینه شمش سرب اراک اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

مرکز خرید نقدی شمش سرب کارگاهی اراک

روش های تولید شمش سرب

روش های تولید شمش سربتولید شمش سرب را به دو روش کلی انجام می دهند: 

  • روش اول روش تولید مستقیم است که ابتدا سنگ معدنی سرب را از معادن استخراج کرده و تبدیل به خاک سرب می کنند. خاک سرب ناخالصیهای غیر از سرب را دارا می باشد و برای خالص کردن، نیاز است که تصفیه به روشهای سنتی یا غیر سنتی روی آن انجام شود. پس از انجام عمل تصفیه، خاک سرب با درجه خلوص بالای نود درصد آماده است که برای فروش عرضه شود. برای انتقال ماده سرب خالص آن را تبدیل به شمش سرب می کنند.
  • روش تولید غیر مستقیم سرب که با بازیافت موادی مانند باطریها که درون آنها سرب وجود دارد انجام می شود. سرب این مواد را استخراج می کنند و سپس تبدیل به شمش سرب می کنند.

برای تولید شمش سرب به روش مستقیم نیاز داریم که: 

  • برای راه اندازی خط تولید و استخراج و خالص کردن خاک سرب هزینه کنیم.
  • برای از بین بردن یا به حداقل رساندن آلودگیهای زیست محیطی برنامه ریزی کنیم و تمهیداتی در نظر بگیریم.

منابع سرب در طبیعت نامحدود نیستند و نیاز به سرب هم در صنعت زیاد است. چنانچه برای پاسخگویی به این نیاز مجبور به استخراج بیشتر باشیم منابع طبیعی سرب از بین خواهد رفت.

در تولید شمش سرب از طریق بازیافت، در کارگاه مربوط به بازیابی سرب، فلزات دیگر مثل آهن و آلومینیوم و… هم بازیافت می شوند و عملا این کارگاه برای تولید کنندگان کارایی چند برابر خواهد داشت.

از طرفی رها کردن سرب و موادی که در آنها سرب استفاده شده برای محیط زیست خطرات زیادی دارد و سبب ایجاد مشکلات خطرناک برای انسانها خواهد شد. پس علاوه بر منفعت اقتصادی، بازیافت سرب به از بین رفتن آلودگی هم کمک خواهد کرد.

آشنایی با انواع شمش سرب

آشنایی با انواع شمش سربسربی که خالص شده و آماده استفاده است را به اشکال و اندازه های متفاوتی در می آورند. 

انواع شمش سرب را به اشکال زیر می توان خریداری کرد:

  • شمش سرب خشک: ترکیب سرب با ماده ای به نام آنتیموان، آن را تبدیل به سرب خشک می کند که سرب خشک از جمله انواع شناخته شده و پرفروش شمش سرب است. البته نوع دیگری از آن هم شمش سرب نرم است که از نظر ماده اضافه شده به سرب، با نوع خشک متفاوت است.
  • شمش سرب خالص: برخلاف شمش سرب نرم و خشک که به سرب مواد خاصی اضافه می شود، شمش سرب خالص دارای درصد خلوص بالای سرب است.
  • ورقه ای: شمش سرب را به حالت ورقه های سربی هم می توان تولید و خریداری کرد. فلز سرب را پس از بازیافت به دلیل خاصیت شکل دهی خوبی که دارد با حجم مشخص و قطر مشخص به حالت ورقه در می آورند که سرب حالت ورقه ای برای پوشش ایجاد کردن انتخاب خوبی است.
  •  مفتولی: سرب به شکل مفتولی هم از جمله انواع محصولات با شمش سرب کارگاهی است.
  •  کابل سفید: از سرب برای ساخت کابل هم استفاده می شود، زیرا کابلهای با مقاومت بالا از جمله کابلهایی که در محیطهای صنعتی، کوره ها، صنایع فولاد و… استفاده می شوند باید مستحکم و مطمئن باشند و دچار فرسودگی و خرابی نشوند. شمش سرب کابل سفید یکی از حالتهای شمش سرب است که برای این منظور به کار می رود.

مشخصات شمش سرب کارگاهی

مشخصات شمش سرب کارگاهیاز جمله مشخصات ظاهری شمش سرب کارگاهی این موارد است:

  • رنگ شمش سفید مایل به خاکستری است.
  • زمانی که بخواهیم آنها را در محیط اسیدی قرار بدهیم مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل است که از آن در ساخت محصولاتی مثل باطری که محیط اسیدی هستند استفاده می شود.
  • درصد خلوص سرب هم در شمشها از جمله مشخصات محسوب می شود. اگر چنانچه خریدار نیاز به درصد بالای سرب داشته باشد، شمش سرب خالصتر و اگر نیاز به درصد بالای سرب نباشد شمش سرب با درصد خلوص پایینتر تولید می شود‌. با توجه به کم و زیاد شدن سرب در شمش، ظاهر و وزن و… در شمشها متفاوت می شود.

بازار فروش شمش سرب کارگاهی اراک

بازار فروش شمش سرب کارگاهی اراکبازار داخلی و خارجی شمش سرب کارگاهی اراک و به طور کلی ایران، بازاری پر رونق و رو به رشد است. کشورهای خارجی برای تولیدات صنعتی خود هر ساله شمش سرب ایران را خریداری کرده و این امر باعث پر سود بودن و درآمد زایی این محصول برای کشور ما شده است.

خریداران محترم چنانچه تمایل دارند از اطلاعات به روز و قیمتهای جهانی و داخلی شمش سرب کارگاهی آگاهی داشته باشند، می توانند از طریق قسمت تماس همین سایت اقدام کرده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

کنسانتره سرب چیست؟

مقدمه: مفهوم کنسانتره سرب و کاربردها کنسانتره سرب یک ماده معدنی است که از استخراج …